Postare preluată de la Alina Handra
Noul sistem educațional gândit de japonezi este atât de revoluționar încât formează copiii ca "Cetățeni ai lumii", nu ca japonezi. Un plan pilot revoluționar numit "Schimbarea curajoasă" (Futoji no henko) este testat în Japonia, pe baza programelor educaționale Erasmus, Grundtvig, Monnet, Ashoka și Comenius.
Este o schimbare conceptuală. Vor înțelege și accepta culturi diferite și orizonturile lor vor fi globale, nu naționale.
Programul de 12 ani se bazează pe următoarele concepte:
- Zero materiale de umplutură. - Zero sarcini. - Cinci subiecte, care sunt:
1. Aritmetica afacerii
Operațiuni de bază și utilizarea calculatoarelor financiare.
2. Citire Încep prin a citi o foaie zilnică a cărții pe care fiecare copil o alege și ajung să citească o carte pe săptămână.
3. Civilitate Înțelegând acest lucru, ca respect total pentru legi, valoare civilă, etică, respectarea regulilor de coexistență, toleranță, altruism și respect pentru ecologie și mediu.
4. Computer Patru Birou, internet, social media și afaceri online.
5. Limbi străine 4 sau 5 Alfabete, Culturi, Religii, între japoneză, latină, engleză, germană, chineză, arabă; cu vizite de socializare la familiile din fiecare țară în timpul verii.
Care vor fi rezultatele acestui program?
- Tineri care vorbesc 4 limbi, cunosc 4 culturi, 4 alfabete.
- Sunt experți în utilizarea computerelor și telefoanelor mobile ca instrumente de lucru. - Citesc 52 cărți în fiecare an. - Respectă legea, ecologia și coexistența. - Se ocupă de aritmetica afacerilor și de găsirea oportunităților de finanțare pentru acestea.
Copiii noștri vor concura doar cu ei înșiși (în viitor)!
Și cine sunt copiii noștri (acum)?
• Cei care știu mai multe despre bârfele prezenței de modă, care cunosc numele și viețile unor artiști renumiți, dar fără istorie, literatură sau matematică, printre altele.
• Cei care vorbesc o limbă străină mai mult sau mai puțin, care au ortografie teribilă, care urăsc să citească cărți, care nu știu să efectueze operații matematice simple, care sunt experți la ''copiat'' în timpul examenelor și la batjocorirea regulilor în ochii părinților și educatorilor.
• Cei care petrec mai mult timp uitându-se și învățând prostia Internetului, televizorului sau jocurilor și idolilor ''fotbalului ", decât studiind sau citind, aproape fără să înțeleagă ce citesc și, prin urmare, cred că un fotbalist este superior unui om de știință.
• Cei care se numesc homo-videoclipuri, pentru că nu sunt socializați corespunzător, iPhone și Android zombi; marea lor majoritate vorbesc doar despre aceleași tâmpenii pe care le enumeram înainte, stau într-o izolare clară pe care o cunoaștem ca autism cibernetic , împotriva stimei de sine, autonomiei, împotriva respectului față de părinții lor sau față de ceilalți, împotriva mediului, solidarității, culturii și promovează un egoism alarmant lăsând o societate oarbă.
Comments